Kisah Kedai Bunga

- Jul 29, 2020-

Seorang kakak perempuan dari kedai berbunga memberitahu saya bahawa dia akan menghadapi cerita yang menyentuh hati setiap hari. Setiap saat, dia merasakan bahawa dunia ini benar-benar indah dan sembuh sepenuhnya.

Kisah hari ini adalah mengenai seorang budak lelaki. Dia selalu memiliki pakaian bersih, rambut yang lusuh, memerah, seperti malaikat kecil. Anda tidak boleh mengatakan bahawa dia mempunyai autisme sama sekali. Anda akan menggunakannya setiap kali anda melihatnya. Mata besar seperti anggur hitam memandang anda. Mereka keliru atau tidak peduli. Mereka sangat comel. Yang istimewa ialah setiap kali dia muncul, dia bersama kakaknya.

Kedua-dua kanak-kanak itu berpegangan tangan. Gadis itu berusia sekitar enam belas tahun. Wajahnya serius dan berhati-hati, seolah-olah dia akan hilang jika dia tidak berhati-hati sambil memegang abangnya, itu sangat penting baginya. Ia adalah hari biasa. Langit masih kelabu pada awal pagi. Kedai bunga itu juga terbuka dan tidak dibuka. Untuk pertama kalinya, dia masuk ke kedai itu sendiri dan meletakkan piggy bank Peppa Pig di kaunter. Melihat anda dengan senyap, pemilik kedai bunga memilih bunga terbaik dan menyerahkannya kepadanya, tetapi dia menggelengkan kepalanya dan melihat bahawa matanya tertumpu pada pot bunga berbentuk kulit telur. Pemilik memberikannya kepadanya. Sebaik sahaja saya melihatnya tersenyum, mulutnya terbuka sedikit, dua lesung pipit kecil, dia benar-benar malaikat.

Kemudian saya mendapat tahu bahawa kakak dan ibunya bertengkar, pot bunga di bilik kakaknya pecah, dan kakak menangis di dalam bilik di tengah malam. Untuk membuat adiknya gembira, anak kecil itu keluar dengan tenang lebih awal dan mengambil semua wangnya. Beli pasu bunga terbaik untuk kakak saya.

Makna kedai bunga adalah membawa kebahagiaan dan kebahagiaan kepada para tamu, bunga, pot bunga yang indah, dan menjadikan dunia sebagai tempat yang lebih baik.